Güncel Haberler

Kış depresyonuna karşı 6 etkili yöntem ! – SAĞLIK

KIŞ DEPRESYONUNA KARŞI 6 ETKİLİ ÖNLEM! Yorgun uyanıyor, iştahınızı kontrol edemiyor, yaptığınız işe konsantre olamıyor, kaygılı ve öfkeli hissediyor, sosyal ilişkilerde sorunlar mı yaşıyorsunuz? Bu ve benzeri rahatsızlıklar kış depresyonunun habercisi olabilir! Acıbadem Dr. Duygu Gökyıldırım Uslu Şinasi Can Hastanesi (Kadıköy) Uzman Psikoloğu, Havaların soğuduğu, günlerin kısaldığı, gün ışığının yerini karanlığa ve uzun gecelere bıraktığı kış aylarında, tüm direnmelere rağmen pek çok kişinin ruh halinde, kontrolleri dışında önemli olumsuz değişiklikler yaşadığını belirtiyor ve şöyle devam ediyor: Bunun altında yatan neden ise kış depresyonudur. Bazı çalışmalarda; Uzman psikolog Uslu, ülkemizde ağır depresyon tanısı alan her 3 kişiden 1’inin mevsimsel kış depresyonu yaşadığını belirterek, şöyle konuştu: “Biyolojik saat, gün ışığının hormonlar üzerindeki etkisi gibi nedenlerden dolayı bu psikolojik değişimi her insan hissediyor. Bazıları bunu çok hafif yaşarken, bazıları bunu olması gerekenden daha yoğun hissedebilir ve hatta genetik yatkınlığı olan kişilerde ruhsal hastalıkları bile tetikleyebilir. “Tüm önlemlere rağmen kış depresyonunu tek başınıza atlatamıyorsanız uzman desteği almaktan çekinmeyin” diyor. Peki “Kış Buhranı”nı nasıl aşabilir ve kendimizi nasıl koruyabiliriz? Uzman psikolog Duygu Gökyıldırım Uslu, Kış Bunalımını konu alan 10 soruluk bir test hazırladı; Kış depresyonuna karşı 6 etkili önlemi anlattı, önemli uyarı ve tüyolar verdi. 1. Fiziksel aktivite yapın Sizi kış hüznünden koruyacak önlemlerden biri de; Fiziksel aktivite yapın. Tamamlanan işler; Düzenli egzersizin, genel olarak “mutluluk hormonu” olarak bilinen endorfin salınımını artırırken genel ruh halini iyileştirmeye yardımcı olduğunu gösteriyor. Bu nedenle enerji seviyeniz artabilir. Kış aylarının soğuk ve kasvetli havasına karşı tempolu yürüyüşler ve müzik dinlerken spor yapmanın hem bedenen hem de ruhen fayda sağlayacağını söylüyor. 2. Sağlıklı yiyin Beslenmenize dikkat etmeniz ve vücudunuzun ihtiyaç duyduğu sağlıklı besinleri tüketmeniz enerjinizi artırır. Bu dönemde taze meyve ve sebze tüketmeye dikkat edin, abur cuburlardan, tuzlu, karbonhidratlı ve şekerli hazır yiyeceklerden uzak durun. Kahvaltıyı hamur işi ya da böreklerle yapmak yerine mutlaka beyaz peynir, zeytin, yumurta ve sebzeden oluşan bir kahvaltı yapın. Soğuk kış günlerinde susuzluk hissi azaldığı için su içmek için susamayı beklemeyin ve günde iki litre su içtiğinizden emin olun. 3. Güneş ışığından yararlanın Kışın soğuk, kasvetli günlerinde güneş nadiren ortaya çıksa da özellikle güneşli günlerde mutlaka dışarı çıkıp güneş ışığından mümkün olduğunca faydalanın. Her gün mümkün olduğunca dışarı çıkın ve derin nefes alın. Yarım saatlik bir yürüyüşle kış güneşinin ısınmasına izin vermek kendinizi çok daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır. 4. Sosyal ilişkilerinizi güçlendirin Yağmurlu, karlı ve soğuk günlerde kendinizi eve kilitlemeyin veya sosyal ortamlardan izole etmeyin. Aileniz ve arkadaşlarınızla mümkün olduğunca görüşün ve sosyal aktivitelere katılın. Sosyal ilişkileri güçlü tutmak ve sevdiğiniz insanlarla açık hava etkinliklerine katılmak, kış hüznünün üzerinize çarpmasını engelleyen temel faktörlerden biri olacaktır. 5. Kendinize zaman ayırın Dinlenmek, rahatlamak ve kişisel ilgi alanlarınıza odaklanmak için zaman ayırmanız önemlidir. Küçük zevklerle kendinizi şımartın, hoşunuza giden aktivitelere zaman ayırın ve bir hobi geliştirin. Örneğin; Yıllardır çalmak istediğiniz müzik enstrümanını satın alabilir veya araştırma yapıp resim kursuna kayıt olabilirsiniz. Yeniliklere açık olun ve denemekten korkmayın. 6. Stresi yönetmeyi öğrenin Deneyimli psikolog Duygu Gökyıldırım Uslu ise şunları söyledi: “Unutmayın ki kış depresyonunun en önemli nedenlerinden biri strestir. Stresi yönetmek ve aşırı stresten kaçınmak sonbahar hüznü riskini azaltacaktır. “Yoga, meditasyon ve rahatlatıcı nefes egzersizleri gibi teknikler stresi kontrol etmenize yardımcı olacaktır” diyor. xxxxxx Bilgisi Hata xxxxxxxxx 10 soruluk “Kış Depresyonu” konulu testDeneyimli psikolog Duygu Gökyıldırım Uslu aşağıdaki en az 5 soruyu yanıtladı. Bunlardan herhangi birine “Evet” derseniz Kış Buhranı ile karşı karşıya kalabileceğinizi söylüyor. İşte o sorular;

  1. Kendinizi üzgün, boş veya umutsuz mu hissediyorsunuz?
  2. İştahınızda değişiklikler fark edip aşırı yemek mi yiyor veya hiçbir şey yemek istemiyor musunuz?
  3. Yaptığınız aktivitelere olan ilginizde ciddi bir azalma ve bunlardan keyif alamama var mı?
  4. Kaygılı mı hissediyorsunuz?
  5. Öfkeli mi davranıyorsunuz ve bazen kendinizi bile tanıyamıyor musunuz?
  6. Geçmişinizle daha sık yüzleşip geçmişle ilgili pişmanlık ve suçluluk mu hissediyorsunuz?
  7. Son zamanlarda cinsel arzunuzda bir azalma fark ettiniz mi?
  8. Uyku probleminiz mi var? Çok mu uyuyorsun yoksa uyuyamıyor musun?
  9. Kendinizi halsiz, hatta bitkin mi hissediyorsunuz?
  10. Evden çıkmak ve sosyal ortamlara katılmaktan kaçınmak istemiyor musunuz?

Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
gaziantep bayan escort antep escort